شرح مساله:

نشانی در ابتدا سال 1400 شکل گرفت ، هدف اول ما جمع کردن کسب و کارهای کوچک برای برپایی بازارهای فروش بود و با توجه به اینکه در گذشته رویدادی با عنوان ستاره کسب و کارهای خانگی را در نمایشگاه شهرهوشمند مشهد برگزار کرده بودیم ، کسب و کارهای جدیدی را شناسایی و شروع به جامعه سازی کردیم.

و اما مسئله پیش رو تولید کنندگان خرد و خلاقیت محور نبود تیم فروش و بازاریابی محصولات ایشان است. از طرفی دیگر این موضوع فقط با اضافه شدن واحد ها و بستر های فروش به این  مراکزتولیدی مرتفع نمیشود و این واحد ها به دلیل امکان تولید محصولات در گستره های وسیع نیازمند شناخت بیشتر نیاز بازار و در کل دریافت سفارش ساخت از سوی مصرف کننده هستند.

از سوی دیگر مشتریان عمده این واحد ها  یا تولید کننده مورد نظر را نمیشناسند و یا از کیفیت محصول و زمان تحویل آن توسط تولیدکننده کوچک اطمینان ندارند و به همین دلیل تولید کنندگان کمی میتوانند بازار هدف خودرا شناسایی کرده و سفارش های قابل توجهی را دریافت نمایند.

شرح راه حل:

نشانی با شناسایی بازار هدف مصرف و طراحی راهکارهای دسترسی به بازار برای شاخه های کسب و کار سعی میکند بازارهای بزرگ و سفارشات عمده را به سمت تولید کنندگان جذب نماید .

نشانی دو سبک فروش را در نظر دارد، نوع اول مرتبط با کاربران عادی میباشد، تولید کنندگان در زمان ایجاد واحد خود محصولاتی را که زمان تحویل کوتاه 2 یا 3 روزه دارند را برای این دسته از مشتریان قرار میدهند تا احساس خوب خرید محصولات برای کاربران ایجاد شود.

 تولیدکنندگان نیز به جهت قرارگیری در این دسته بندی وارد رقابت در زمینه تحویل سریع محصولات میشوند و تولید کنندگانی که امکان ارائه سریع محصولات را ندارند در بخش فروش عمده و سفارشی فعالیت میکنند.

در بخش دیگری  از سرویس نشانی کاربرانی که قصد سفارش محصولات به صورت تعداد بالا را دارند و یا میخواهند محصول سفارشی را ایجاد نمایند میتوانند از طریق وب سایت قیمت عمده محصولات را مشاهده کنند و یا با مذاکره با تولید کننده محصول سفارشی خودرا ایجاد نمایند.

نشانی با ایجاد کارگروه های تخصصی در هر حوزه  و برگزاری جلسات مشترک این گروه ها در فضای شبکه LMS  به همراه امکان آموزش برای کسب و کار ها و کاربران قصد دارد تا دید بزرگتری از بازار هدف و طراحی محصول در ذهن تولید کنندگان نقش بندد.
فرهنگ ایجاد کسب و کار در این مسیر قرار میگیرد و نشانی سعی دارد تا با توسعه این بخش از ایجاد تولید کنندگانی که نقشه ای برای ادامه مسیر فعالیت خود ندارند جلوگیری نماید.

نشانی با کار بر روی SMEs محصول محور و شناسایی بازارهای هدف این محصولات کار میکند.

هدف نشانی معرفی توان واقعی تولیدگنندگان خلاق و نمایش محصولات فعلی ایشان به مشتریان نهایی و شبکه تامین نیاز شرکت ها و واحدهای صنفی دیگر است. بستر های فعال حال حاضر نشانی شامل یک وبسایت در حال توسعه و بستر بازاریابی مستقیم و حضوری محصولات میباشد.

نشانی به هدف یک شبکه امن برای تامین نیازهای سازمانی و مصرفی و همچنین خرید محصولات توسط مشتری نهایی طراحی و ساخته شده. به همین جهت این فرآیند با شناسایی تولیدکنندگان خلاق و کوچک آغاز میگردد. سپس نشانی با استفاده از ابزار های شناختی خود شامل فرم های متنوع ثبت تولید کنندگان فرآیند ارزیابی و ایجاد بسته های اختصاصی را تکمیل مینماید.

تولید کنندگان پس از ارزیابی در دسته های تخصصی و عمومی معرفی میگردند.

به جهت ارتباط مستمر با تولید کنندگان و تسهیل گری تولید محصولات شبکه ای قدرت یافته از LMS  کارگروه های تخصصی تولید کنندگان را جهت گفتگو و نشست های ایشان تامین مینماید. از سوی دیگر تولید کنندگان میتوانند بخش آموزش را در این فضا فعال کرده و کارگاه های آموزشی برای علاقه مندان و همکاران برگزار نمایند.

در راستای ایجاد این شبکه ، نشانی تولید محتوا یکپارچه از محصولات را پیوست نموده .

هویت بخشی به تولیدکنندگان و محصولات ایشان از نیاز های مستمر شبکه نشانی است. هویت ها با کمک تیم ارزیابی بازطراحی شده و یا تیم های نیازمند تولید هویت به بخش های طراحی معرفی میشوند.

تولیدات با کمک فب لب ها به روز شده و طراحان محصول در بستر LMS با تیم ها امکان همکاری پیدا میکنند. خدمات این شبکه توسط یک شریک تجاری تامین میشود تا توسعه این بخش نیاز به منابع انسانی نداشته باشد.

نشانی محصولات این تولیدکنندگان را در بسته های کوچک برای مصرف کننده نهایی و بچ های بزرگتر برای بازرگانی محصولات در داخل و یا خارج از کشور آماده میکند و بر بستر وبسایت نمایش میدهد.

و در آخر شبکه اطلاعات فروش این محصولات و داده کاوی این اطلاعات مسیر پیش رو تولید کنندگان خلاق و کوچک را روشنتر میکند